onsdag 24 augusti 2011

Skördetid




Hej alla glada!

Vid ivars är det skördetid för tillfället och vi tar tillvara allt det som jorden har givit oss denna sommar. Tröskan och traktorer har flitigt varit i gång så korna får mat i vinter och vi får vår mjölk. Äpplen har min svärmors nya man givit oss och det tackar vi så hjärtligt för! Äpplena är redan klyftade och nersatta i frysen och nu kan vi äta god äppelsylt till gröten varje morgon. Mumma! :)

Min aroniabuske ger mest bär vad den har gjort nångång tror jag. Grenarna orkade knappt hålla upp alla tunga fina bär så nu är bären i bunken i stället och busken får vila. Jag tror den tycker det e ganska skönt... Det ska bli till god vitaminrik råsaft.


Ha en skön och glad torsdag!



1 kommentar:

torparmaja sa...

Hejsan!

Kikar in och ser dom underbara aronia bären, min syster har sådana också, i sin trädgård och hon gör äppel och aronia gele som är ljuvligt gott till älgkött.
Som tur är brukar jag få ett par burkar ;)

Ha en trevlig vecka!