tisdag 5 november 2013

Helsingfors och Karleby


Godkväll i stugan!
I studiernas tecken har jag än en gång besökt Helsingfors och den enda bild jag kom hem med denna gång var denhär. Stiger på spårvagnen från nationalmuseet och åker några kilometer för att vid Mejlans sjukhus stiga av igen där min nuvarande skola finns, Metropolian AMK. Studerar för tillfället till audionom och det är tänkt att jag ska bli klar till julen 2014. Intressanta läkarföreläsningar hittills.
 
Denna vecka började jag första praktikperioden vid Kiuru (eller MÖCS) hörselstation. Det mesta går på finska (både studier och praktik) men hittills känns det ändå rätt ok. Har lärt mig massor redan på dessa två dagar. Det rullar på med andra ord..
 
Nu väntar duschen och sen John Blund på mig. Sov Gott! :)

Inga kommentarer: