måndag 27 april 2009

Hej alla ni som läser min blogg!

Roligt att se att räknaren tickar upp emot
8000 trots att inläggen bir allt sparsammare. Men så är jag på sommaren, ute mest hela tiden och bloggen får följa med även på min uteprojekt. Så skönt att slippa alla tjocka kläder och bara njuta av vårvädret!
Här är lite bilder från mitt förnyade växthus.
Måste säga att gubben var smått förundrad över vad jag tänkte göra
men jag är mer än nöjd över förändringen... :)
Det är plastblommor alltihopa.
Vågar ej riktigt ännu ta ut alla sticklingar så därför får plastblommorna
liva upp huset så länge det finns risk för frost.

En jordgubbe har också tittat upp mellan alla stenar :)


Jaa riktigt nöjd måste jag säga. Tack snälla eirikas för din inspiration!
Nu saknas bara ett bord och en stol, lite gurka, tomater, paprika
och annat som förgyller livet på sommaren.
Prinsarna bara väntar på att få plocka...
Hoppas du får en fin början på veckan!





4 kommentarer:

Kinni sa...

va fint du har laga. ti kombe vi no å siter å myser i somar. :)

StrandviksVillan sa...

Kan riktigt se det framför mig, hur fint det ska bli med grönska och möbler.

Ha en riktigt fin valborg och första maj!

sabina sa...

Det ser helt underbart ut golvet!

MammaMonica sa...

Å vilket fint växthus, sånt skulle va nåt att ha! Lycka till med odlandet, och glöm inte att bara sitta och njuta också!