söndag 14 juni 2009

Jukolakavlen

Hej på dig!

Idag bjuder jag på väldigt murriga bilder från vår lilla trip till St Michel i helgen. Solen sken när vi åkte iväg men det blev allt mörkare längs vägen söderut. Tur att jag tog med mig regnrockar tänkte jag... Hahaaa så fel man kan ha. Trots att solen inte sken och molnen täckte alla solstrålar kom ändå inget regn. Första dagen ångrade jag att jag inte tog bikini med mig. Så varmt var det och så kom ju åskan sen till natten. Men ej heller då nåt regn. Först när vi satte oss i bilen på väg hem började det droppa på husbilstaket. Tur för mig och alla andra... ;)

I Jyväskylä på väg neråt..

Hinderbana och rastralli (orientering för barn) i skogen njöt storebror av till max
medan lillebror sov i vagnen. Se fanns också hoppslott, studsmatta. Gissa om han njöt!

Flaggor från alla världens länder. Fråga inte vilka! Med 14 000 orienterare så behövs
det väl ett antal flaggor.

Tälten som hyrdes ut av arrangörerna. Snygga var de men skönare var det ändå at sova i husbilen.

Sen starten av Jukola kl 23 på kvällen. 14 000 tokiga män som ska ut i skogen och söka kontroller. Det var en syn för ögat. Lika kul varenda gång. Det vita som syns i bakgrunden är alla kartor. Då gäller det också att få rätt karta med sig. Lycka till!
En mäktig syn att se. De sprang runt travbanan likt ett gäng vilda hästar före de åkte ut i skogen.

Bra att ha pannlampor om man ska se nåt..

Sen sprang de hela kvällen i sjumannalag. Min man kom trött men nöjd i mål lite efter kl 9 på morgon. Då hade vi nästan försovit oss och panikgick till målet för att se ifall han kommit i mål. Men vi hann.. :)
O nu e vi hemma. En riktigt minnesrik resa :)
Skön söndag till dig!








1 kommentar:

Daniel sa...

Tack för att du bjuder på så många fina bilder!
H. Larsmopojtsi