tisdag 6 oktober 2009

Varmt kvällspyssel

Hej på dig!
Här har en ny vecka kommit igång och vi pysslar på både inne och ute.
Skåpar och vrår städas ur och passande nog ordnar de loppis i byn imorgon kväll. Där ska jag försöka göra av med lite hemgjorda tvålar, gamla plagg och saker som bara tar rum i skåpen och inte blir använda. Så onsdagkväll i Ytteresse skola kl 18 får ni gärna komma och titta om ni hittar nåt fynd.
Mössan och vantarna på bilden sydde jag ihop en kväll förra veckan när jag märkte att vintern är på gång på riktigt. Kallt att gå utan vantar och kärt och skönt är det att bära vantar man gjort själv. Beskrivning på hur vantarna görs finns bland många andra pysseltips i Tone Finnangers: Tildas Julehus. Den är på norska (tror jag) men ändå ganska lätt att förstå...
Ha en riktigt skön dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhh.. vilka härliga vantar!! Fina!
Ja, jag ska se om jag hinner ta mig ett varv tills skolan imorgon.
Hade tänkt att jag skulle ha fixat bord, men har varken hunnit rensa skåp eller tagit mig tid att fixa bord. Men det kommer kanske fler tillfällen. Skulle iaf ha varit ett bra tillfälle, när man int behöver slarva grejerna långa vägar.
Trevlig tisdagkväll! /camilla

PS. Ang. weekly tavlan, så tipsade nån mig att det funkar lika bra att använda matt sprayfärg istället för dyr tavelfärg. Hade ju gjort min på spånskiva, men funderar om det skulle vara ännu bättre att göra den av en helt slät skiva - bättre yta att skriva på....?

MammaMonica sa...

Så duktig du är som knåpar ihop vantar och mössa då kölden knackar på! Fina sådana dessutom!