söndag 15 november 2009

Pyssel

..fick jag ägna mig åt igårkväll hela två timmar i tyst bo.
Den som är småbarnsförälder vet väl hur skönt det kan va ibland. Inga småfötter som sprider ut mossa i hela huset, inga ljud av traktorkörande eller tv. Helt tyst... Såå skönt..
När jag ändå var på G passade jag på att möblera om lite. Bordet som tidigare stått under trappan fick flytta några meter. På med en ny duk. Sen fyllde jag korgen med mossa, ljung, spetsband och blåbärsris. Hämtat från skogen under eftermiddagen..
En liten väggdekoration gjord av mossa, kottar, blåbärsris
och några vita bockar. Hör ser man tydligt att väggen borde få en omgång vitlasyr till..
Men det får bli en annan dag.
Och så vårt lilla mysebo uppe på vinden. Sovrummet. Väggen fick sig en krans av mossa, spetshjärta
och lite blåbärsris.. Värre än så var det inte.
Och jag har doftat mossa halva natten inatt. Kunde tro att jag var i skogen men icke...
Nu ska här snart ätas grisinrefile med potatismos och grillade morötter. Till kaffet en saftig fikonkaka..
Skön söndag!

Inga kommentarer: