fredag 20 november 2009

Statusuppdatering

Hej du!
Efter att ha ögnat igenom senaste lantliv tidningen börjar julkänslorna sakta ta överhand. Men än ska jag inte ta fram julstjärnorna, istället går det ju bra att dekorera med mysiga kuddar och ställa ljuskällor lite här och var. Ljuvligt grått fårskinn ger ju också lite julkänsla. En vecka till kan jag kanske hålla mig, men första advent blir det nog av minsann...
Här e två busungar som för tillfället springer av och an i hela huset, skriker, skrattar, jagar varandra. Vilken energi! Önskar och hoppas att jag kan se tillbaka på denna småbarnstid med glädje. Med min växande mage kan jag inget annat än att se på och fördarvat skrika försiktigt! Mest i onödan antar jag...

Och så en statusuppdatering åt våra släktingar i västerlandet. Magen växer stadigt. Är nu i vecka 29 och mindre än hälften kvar således... Daglig motion, lekar, eftermiddagsvila och ett och annat jobbskifte är en del av mina dagliga rutiner. Jobbar mitt sista skifte 26e december, kl 7-10.30. Efter det får man försöka ta vara på tiden med dessa energiknippen på bästa möjliga sätt..

Nu ska här tillagas tortillas. Så dags att ta tag i kökskniven och stekpannan igen..
Skön helg!

3 kommentarer:

MammaMonica sa...

Grattis till en växande mage och lycka till med de sista tio veckorna tillsammans med den (magen)!

maria sa...

Ja, du gör det gott att bara sitta och titta på....försök inte hålla deras tempo ;O)

vilka mysiga kuddar du sytt, och de gråa fårskinnen är för ljuvliga nu i vintertider.....har själv två gråa och 4 vita fårskinn men ska nog köpa ett grått till nu när vi åker på resa.....har ju ett stort hus med många ställen där fårskinnen ska värma frusna bakar :O)

ps. synd att ni inte kunde komma och rida i tors. vi var ut i terrängen och det var så kul, annorlunda!

eirikas sa...

Så mysigt med de juliga kuddarna! Tänk så härligt att få börja plocka fram pyntet :) Din mage börjar också den se mysig ut! Sköt om dej!