söndag 29 maj 2011

Min häggmispelhäck blommar

Ljuvliga tider! Jag som stod nästan fyrfota förra våren i april och vände jord, plockade stenar, jordförbättrade och nu får jag resultatet av mina mödor. Min häck blommar! Tihi. ;) Vita, ljuvliga väldoftande blommor bildar en 20 meter lång häck på sydsidan av huset. Härligt att gå ut i sena sommarkvällen när barnen somnat och bara njuta av skapelsen...


Och i dag skiner solen dessutom. Kan det bli bättre. Det blir bara bättre.. Så mycket bättre.

Två dagar kvar av maj månad. Sen går vi in i juni. Kesäkuu. Sommarmånaden med släktkalas i Sverige, midsommarfest med svenskar i Finland och en massa annat skoj. Vi ska njuta av de soliga dagarna, äta glass i gräset, busa med grannbarnen, sola och bada vid villan och bara vara.

Ha en skön vecka!

KRAM

2 kommentarer:

maria sa...

ja, visst är det härliga tider!! njuter av varje dag och längtar efter den riktiga sommarvärmen då man kan lämna strumpor och skor inomhus :O)

vilken fin, somrig, kjol du sytt! behöver ju inte bli invecklare än så ;O)

NJUT vidare av häggblommen, härligt med lön för mödan!!

Anonym sa...

Jag drömmer oxå om en häggmispelhäck.
Dom blir såå höga och fina!

nu njuter vi av allt det fina som är!

kram.