fredag 29 augusti 2008

Höstens sena blomster


Denna sega solros har planterat sig själv. Strax under lönnen intill vårt hus upptäckte vi den häromdan när vi skulle ut på promenad. Under vintern hade jag matat fåglarna med solrosfrön. Vissa har spillts ut och tadaaa, nu lyser den upp i all sin prakt. Stålande enkel planteringsmetod!

Denhär dahlian däremot kräver lite mer uppmärksamhet. Men underbart vacker blir den också när man gett den lite tid och omvårdnad. Med dessa blommor önskar jag en riktigt kul och spännande venetiansk!



3 kommentarer:

eirikas sa...

Nämen, är det sant?!! Vad skojigt att se bekanta vyer :) Du började blogga i alla fall - nu får jag lägga till dej på vår lista. Bra med cyberrymd när avstånden är så 'långa'.

Vi hörs eller ses!

Kram eirikas-mor

Ivars sa...

Så sant så sant, detdär om avstånden! =) Just nu e jag helt slut efter en veckas dust med baciller, men det ser ut att bli bättre. Skönt att drömma sig bort med datorn ibland. You are my motivator! Ha en riktigt bra venetiansk!
Kram

Kinni sa...

vad roligt att du börjat blogga syrran!!! jag blir helt inpirerad. kanske jag åxå börjar skriva nån dag! jag är iaf imponerad av ditt engagemang och jag tar mer än gärna del av ert liv på Ivars. Tack för att du delar med dej <3