söndag 31 augusti 2008

Världens sötaste hund










Pysselsidan fick ett grepp om mig igårkväll igen och resultatet av två timmars pyssel blev denna urmysiga hund. Roligt att dekorera huset med ljuvliga gosedjur som ger en känsla av romantik och barnslighet. Hunden går med sig själv i koppel, en väldigt självständig individ. Men nåt namn har jag ej kommit på än, så om ni har några ideér får ni gärna dela med er. Idén till den och många andra gosedjur och inredningssaker har jag hittat ur boken Tildas hus av Tone Finnanger

Lapptäcket som finns i bakgrunden har jag sytt tidigare i sommar åt min äldsta son. Det mesta e quiltat för hand, men bara man e beredd på att det tar lite tid så blir man desto nöjdare med resultatet efteråt.
Rekommenderar boken varmt åt alla som vill skapa ett ljust, romantiskt hem i lantlig stil. Tone Finnanger har även en annan bok som jag längtar efter, Tildas jul, tror jag den heter. Blir säkert mitt nästa bokinköp

Ha en riktigt bra måndag!

2 kommentarer:

Mitt nya vita hem sa...

Vilket fint lapptäcke. Ert hus ser så bekant ut men kan inte riktig komma ihåg var jag sett det :) ( eller så är det ett liknande hus jag sett)

Lundagård sa...

Så roligt att du har börjat blogga! Alltid kul med sådana man vet vem de är på riktigt :) (skoj att du har bloggat om skyltarna)
Tilda-saker är så mysiga, har också tänkt sy sådana men aldrig kommit till skott!