lördag 10 januari 2009

Jag längtar...

efter en blogg som man kan ladda upp bilder i (!) och...

efter våren. Vintern är ju ljuvlig den också med massor med snö, sol och svidande minusgrader. Idag har vi varit ute nästan hela dagen. När lillebror sov i vagnen och storebror var fullt upptagen med sitt 'jobb' så spände jag fast skidorna och åkte ut på fältet nedanom stugan. 3,6 kilometer senare ropade storebror åt mig: mamma jag vill smäll raketre!!! Ok, ropade jag. Jag kommer strax. Lite mer rödkindad, lite gladare och massor med frisk luft senare kunde jag nöjd promenera in och koka mat till hela familjen. Men inga raketer blev det. ;) Säkert kom han ihåg nyårets expressraket som chockade oss allihop.

Jag läntar till våren , men kanske ännu mera efter riktigt semester som väntar oss om 13 dagar.
Maspalomas... ;)

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Maria sa...

Åååhh, va underbart det skulle vara att få åka söderut!! verkligen koppla av och bara vara :o)

eirikas sa...

Halloj! Blir riktigt avis på ditt tal om semester... NJUT för min del också :) Vi hörs eller ses! Sköt om er!

StrandviksVillan sa...

Jag har inte stått på skidor på hur många år som helst, äger inga heller... Slalom blev det för fyra år sen senast.

Jaaaaag vill oxå åka på resa!!
Ha det riktigt skönt!
A-C