onsdag 9 december 2009

Kulkalender

Hejsan!
Dagen började på sedvanligt sätt hos oss med mys i sängen. Efter frukost i form av havregrynsgröt och en titt i tidningen, öppning av choklad - och vanlig kalender var det dags att öppna kulkalendern.. En tygkalender som jag själv sytt och i den gömmer sig i år lekar, pyssel, bakning eller annat skoj. En rolig sak ska vi göra varje dag. Igår lekte vi leken känn och gissa och idag var det dags att baka kolaklubbor. Mums! Halva koladegen slank nog ner i magen före det blev till klubbor men strunt samma... :) Receptet hittade jag i tidningen Laga Lätt och stöpte om formen lite... På med pumpa och solrosfrön så blev det strax lite häslosammare..
Första bilden visar vad jag gjort, andra bilden vad barnen gjort.
Bra arbetsfördelning tycker jag. Dagens 'kullucka' blev nog en succe'.
Ha en kul dag du också!

2 kommentarer:

eirikas sa...

Ååå, så härligt med kulkalender -smart namn! Borde ta mig i kragen och göra något liknande - kanske nästa år... Trevlig helg!

maria sa...

Har faktiskt int pratat med nåt om det....glömde helt fråga idag. Men om du kan ordna skulle det ju vara bra, ta ingen dyr grej för du kanske inte får pengar av alla.....det är ju tanken som räknas! (få se då om det är flera som har med en present på julfesten då, svårt när vi är så många att få nån sammanhållning ;O))

Men jag kan ju säga åt Pia Ö, monika M och Carina B, har deras tel.nr...sen kanske budet far...