fredag 4 december 2009

Pepparkakshus

Hej på dig!
Här rullar dagarna på och vi njuter av att få pyssla, mysa inomhus och mellan varven också få lite frisk luft med lekar och bus. En nygammal bekantskap blev denna vecka 'tjirutunno' som även jag lekte som barn. O nu börjar mina två busar bli så stora att åtminstone den ena förstår sig på den leken. Så härligt att få ge sina barn det som man själv fick som liten. Igårkväll bakade vi ihop ett pepparkakshus. Tidigare år har jag gjort deg, stansat ut muminhus, gräddat och sen förgäves blivit arg och ledsen över att delarna ej passar ihop. Så i år köpte vi ett pepparkakshus. För husfridens skull, ack så skönt!
Idag har vi hittills ägnat oss åt städning.
Med en ny, häftig lubba från vileda fick golvet sig en omgång, så nu är det tillfälligt fint hos oss. Hyacinten planterade jag också om i en vit kruka fylld med mossa. Så nu mår den antagligen lite bättre också. Och doftar underbart! Hyacintdoft är en annan sak som påminner mig om barndomsjular.. Mmmm . Tänk att doften ska ha så stor betydelse för hur vi mår..
Ikväll blir det barnfri kväll för mor i huset. Jag ska och fira en arbetskompis 60 årsdag och temat är discodrottning. Föreställ dig en gravid, uppblåst kvinna i discokläder.. That's me! Långa stövlar, glittriga paljetter, färgrannt halsband. *hihi* Kul med lite förvandling. Mina arbetskamrater är verkligen toppen på att klä ut sig.. Tack syster för att jag fick låna dina fina kläder.. :) För övrigt blir det jobbhelg för min del.
Åtta skift kvar..
Trevlig helg!

1 kommentar:

Kinni sa...

Vassego brude! Dansa inte häcken av dej bara. Vi ses puss!