torsdag 25 februari 2010

Förändring på gång..






Hejsan fina läsare!


Med nya lantliv i min hand njuter jag av dessa lata hemmadagar. Eller lat och lat. Allt e ju relativt. Hursomhelst ville jag testa ett nytt recept på proteinpannkakor som jag läst om i en annan blogg. Kul att variera mellanmålen emellanåt så man får lite ny inspiration i köket. Riktigt goda, mättande och med en fruktig topping dessutom.

Här kommer receptet:

1 äggula

4 äggvitor

1,5 dl proteinpulver (om ni inte har går det säkert lika bra med mjöl)

3 msk keso

1 tsk vanlijsocker

5 valnötter (jag tog cashew

1,25 dl havregryn

1 banan

Blanda, mixa med mixer. Servera med 2 dl naturelljoghurt, lite socker, rivet äpple (blanda) och toppa med rostade solroskärnor. Mums!!!

De rostade solroskärnorna kan man inte äta sig mätta på! :)

Så det var gårdagens mellanmål.

Prinsarnas betyg var: mmm va gott mamma. Så jag antar att det går hem flera gånger.
En annan förändring är också på gång. Såhär efter graviditeten är det ju skönt att slippa några extrakilon. I slutet av graviditeten vägde jag 82 kilo och vågen visade förra veckan 75,5. Cirka en kilo i veckan har jag gått ner och bra så. Kul ska det bli att nå min idealvikt på 70 kilo men det är inget jag stressar med. Det kommer när det kommer.

Dop blir det på söndag av lillprinsen! Ska bli så kul. Trots att han kommer att skrika sig igenom hela dopet, men det hör liksom lite till... Efteråt hemmagjord pizza, sallad och tårta gjord av två systrars söta. Med alla nära o kära. Då glömmer vi alla kalorier för en dag.

Man får ju äta allt men inte alltid... ;)

Skön helg till dig!

1 kommentar:

eirikas sa...

Du är på G hör jag :) Det blev ingen lek denna vecka, vi hade för ovanlighetens skull riktigt mycket program... Vi kommer gärna nån dag nästa vecka om ni orkar och vill! Lycka till med dopet!