torsdag 15 april 2010

Fast hela huset är av trä...

..vill man ha in ännu mera trä. Ja visst är man lite knasig. Dessa veckor har varit väldigt kreativa. Mor i huset har fixat till en ny sänggavel (med fars hjälp förståss) och nu sover vi ännu skönare i vår dubbelsäng...Nästan.. Kanske sen då vi inte är småbarnsföräldrar mer... Eller när de sätter oss i graven.. Nåja förr eller senare.. Hursomhelst så hämtade min snälla man virke åt mig en grådaskig dag och sen fick jag börja skruva, borra och fixa. Inspirationen kom ifrån boken Inred och dekorera ljust och lantligt skriven av Anna Örnberg. Jaa det e minsann farligt att läsa inredningsböcker.. :) (Sängtäckena är från hemtex, hjärtat handgjort, köpt på loppis)
Men jag är väldigt nöjd och tacksam över vårt fina 'tillskott' i sängkammaren. Barnens lekrum har också fått annan färg på väggarna men de visar jag en annan dag. Nu blir det dags att fylla magsäcken med lite nyttigheter.
Ha d gott så länge!


2 kommentarer:

Lundagård sa...

Så snyggt det blev!

Anonym sa...

wow.
annorlunda och snyggt.
passar fint till stockväggen.

fin tisdag.