torsdag 29 april 2010

Glad Valborg!

sjung om studentens lyckliga dar, låtom oss fröjdas i ungdomens vår, än klappar hjärtat för friska slag och den sprudlande framtid är vår! (eller nåt sånt)
Ja visst var det härligt att vara ung student. Men dessa tider med små barnahänder och alla deras ljuvliga tankar och funderingar är ju också underbar. Mellanbror som e två år såg bestämd ut då jag kom hem från att ha fört storebror till dagis och utbrast: NU JAG Å VARA FEM ÅR, NY JAG BYRI DAGKUBBEN! Jaa, mellanbror längtar minsann till sin dagklubbsstart...
...Stunder med mys, bokläsning och stilla funderingar gör gott ibland. Och det har vi ägnat oss åt ikväll. Nu längtar jag bara åt att få min häggmistelhäck klar så kan valborgsfirandet börja.
Helköttskorv, potatissallad, mjöd och munkar. Jag längtar!
GLAD FÖRSTA MAJ! :)

Inga kommentarer: