fredag 15 oktober 2010

Tumiskväll


... fick vi igår tack vare svärmor som ställde upp som skötare. TACK! Vi åkte iväg o såg filmen Eat Pray Love med Julia Roberts. En fin, verklighetsbaserad berättelse om livets mening. Mycket sevärd. Vi lyxade till kvällen med popcorn o en mannen åt en liten påse chips med mineralvatten. Men inget godis. Still going strong... ;)

Förutom det bestod gårdagens kost av frukost 2 ägg och 2 äggvitor, proteindrink, kikärtsbiffar med en näve fullkornspasta, stekta grönsaker, linssoppa med ett knäckebröd och för att lyxa till fredagskvällen ytterligare en fräsch pannacotta toppad med persikor. GI dieten funkar utmärkt på mig. Är betydligt piggare, orkar mera och slipper blodsockerfallen och tröttheten som kommer med allt socker. Min man behöver däremot mera uppmuntran och pepp för att fixa det hela, men det ska nog gå fint.

Önskar er en riktigt skön helg! :)

2 kommentarer:

maria sa...

Va du e duktig som orkar hålla dej borta från sockret, man mår ju så mycket bättre :O) ifjol denhär tiden körde jag också GI metoden, har receptbok och allt....men nu just får tanken på omeletter det att vända sej i magen, blev för mycket av den varan sist ;O) att lämna bort allt mjöl och socker är TUFFT, speciellt då man träffas på olika tillställningar med fika var och varannan dag......

Lycka till!!

MammaMonica sa...

Trevligt och viktigt med tumistid! Och oj så duktiga ni är som orkar hålla er till en hälsosam linje...önskar att jag också skulle det...och då har jag inte ens gjort ett seriöst försök. Men vem vet, kanske en vacker dag!