måndag 15 december 2008

Tortillafest och pepparkakshus

...har vi hunnit med i helgen. Fredagsfinalen av idol slutade i katastrof när kanalen plötsligt försvannt 15 min före avgörandet så det blidde att titta via dator istället. Vad skulle man göra utan nätet! :) Och min favorit Kevin vann, så glad över det.
Lördagen besökte jag och barna jul på Södermalm som fullständigt regnade bort. Men kul var det att se alla kreativa varelser och deras skapelser. Köpte mig en vit trästjärna och en skylt. Dom visar jag lite senare.





Och så bakade vi igår mera pepparkakor och ett pepparkakshus som just och just hålls ihop. Håller med en god vän, att charmen med hemgjorda pepparkakshus är att de är lite sneda och klumpiga. Så även mitt. Försökt ta det beslutat att inte stressa så mycket år. Det som görs ska göras med glädje annars kan det lika gärna vara ogjort. Därför lämnar jag julstädningen åt sitt öde. Julen kommer nog i alla fall. Viktigast är att man får umgås med nära och kära, mysa och dricka glögg.



Hoppas DU får en skön start på veckan!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Åh, jag har aldrig nånsin gjort nåt pepparkakshus...
Håller med dig om städandet och förresten, vad är julstädning egentligen?? Det är ju ändå så mörkt så ingen ser om man städat, bättre göra det senare då solen kikar fram mer. Idag verkar ju åtminstone bli en vacker dag, länge sen sist.
Igår tog vi åtminstone itu med att röja upp här hemma, absolut nödvändigt. Klädhopar överallt, grejer, leksaker, papper, böcker... Jag storstädade också båda vessorna, så skönt att ha det gjort. Nästa helg dammsuger jag och torkar golven så får det räcka!
Ha en riktigt bra vecka!
<3 Anki

Ett skönare liv sa...

vilket gulligt litet pepparkakshus :)
hoppas du också får en skön vecka !
kram nadja