torsdag 28 maj 2009

Äh åh äh åh äh åh äh åh...


...stockholm marathon
..stockholm marathon
Två varv runt Stockholm en solig sommardag. Bland tusentals löpare springer du och jag
Människor som kommer från världens alla hörn Kina, Etiopien, Umeå och Köln.
Det böljar som ett hav på södermalarstrand, bort mot västerbron
ett långt långt mänskligt band
Vi ska segra, vi ska vinna, vi ska kämpa man som kvinna.
Vi ska besegra 4,2 och några meter till om vi så måste gå.
Nya marathonlåten spökar i mitt huvud.
Imorgon bär det av till årets kraftprov.
25 grader och vindstilla.
Ljuvliga tider!
Ha en super helg!
(Och håll tummarna för att jag tar mig i mål levande :))

4 kommentarer:

Maria sa...

Lycka till :O) låter spännande!!

Häls från en soffpotatis ;O)

Tre rum sa...

Oj jestas!!!Beundrar dom som orkar springa maraton.Ett STORT LYCKA TILL!
En sak är ju bra, du slipper troligtvis på lite Stockholm shopping ;)
Jag var själv till midnattsloppet ifjol, det räckte för min del!
T.Gredelin

Mitt nya vita hem sa...

Lycka till. på tisda skall jag springa 5km i J:stad,får se hur det går ;)

eirikas sa...

Heja, heja! Du har antagligen kommit i mål vid det här laget... Tack för senast - vi ses igen!