tisdag 26 maj 2009

Trädgårdsglimtar

Hej du!
Jag hoppas solen har skinit på dig idag också.
Vi har haft en toppendag. Bäst blir det ju när man inget planerar
och åker och hälsar på grannbarnen.
Slår sig ner i det sköna gräset, dricker saft och ätar goda kex...
Pratar, skrattar och bara tar det lugnt..
Tack snälla L för idag!
Här kommer några glimtar från vår trädgård. Väldigt ostylad men ack så kär.
Speciellt terassen är vår favorit såhär på sommaren. Ingen ser väl dom blåa benen på bordet i bakgrunden... Nej... jag visste väl det. Ska måla om dom så fort tiden tillåter. Men nu har jag bröd på jäsning så det blir nästa projekt. .
Rosen ger nya knoppar, underbart att se...

Sen tog jag mig en funderare idag när jag fräste iväg med trimmern..
Vad är det som doftar så ljuvligt?
Syrenen har börjat blomma!
Plockade genast en bukett till terassen :)
På dethär bordet förbereder jag en som annan grillmiddag i sommar
Leila style... Det blir endel kånk men så mycket roligare att laga mat i solen...

En glimt av vårt hus som snart borde målas
Hmmm...
Men syrenen är ju söt..
Skön tisdagkväll till dig!





1 kommentar:

MammaMonica sa...

Fina försommarbilder! Hoppas Ni får en riktigt bra sommar där på terassen!