torsdag 14 maj 2009

Njutarställe

När nolanvinden blåser som idag är det kanske inte ett njutarställe. Men förhoppningsvis kommer det lugnare dagar när jag kan slå mig ner, dricka en kaffe och njuta av min hemgjorda solstol. Just det hemgjorda... Kan knappt förstå det själv. Dethär är annat än man gjorde i lågstadiet. Och ungefär på den nivån e mina snickarkunskaper. Men med lite hjälp av en biblioteksbok, välgjorda bilder och förklaringar kan jag efter tre dagars möda sitta ner och njuta. Som igår kväll när den var tyst och stilla. Endast fåglarna som kvittrade i grantopparna på andra sidan lindan. Och jag hade den klar. Underbar känsla! :)

Den ska ännu slipas i kanterna och en och annan skavank ska rättas till men
den e fullt användbar och såå sköön..

Tror ni att jag har ro att sitta där en stund? Tiden får väl utvisa
Kanske en liten liten stund av njutning..
I helgen blir det mera njutning och morsvila för mig.
Då åker jag till Hfors med ett gäng hurtiga damer
för skolning i Body Combat och Body Attack. Ska bli så underbart...
Ta hand om er!
Kram




3 kommentarer:

Caroline sa...

Jättefin stol! Drömmer själv om att ha tid att snickra en likadan... vad var det för en bok den fanns i?

eirikas sa...

Duktigt! Du verkar vara riktigt händig du! TACK för den fina presenten - var lite disträ när ni var på visit...

Anonym sa...

Men åh vilken fin stol!! Och du har gjort den själv! Häftigt! Mycket mera värde och känlsa i det man gjort själv.

Jag gillar modeller skarpt och skulle gärna ha en/ett par såna här hos oss. Man kanske borde våga sig på att snickra lite ;)

skön helg!