torsdag 7 maj 2009

Idag ska vi ta en titt in i...

...J's o K's nybyggda lekstuga. Eller nyrenoverade får man väl säga..
Stugan blev byggd redan förra sommaren men insidan stod helt öde
tills för några veckor sedan. Min mans mormor och morfar
var så snälla att skänka sin gamla bastupanel åt oss,
så i veckorna två har det spikats och sågats och målats. Här är resultatet...

J hälsar er välkommen in! :) (regeln är från Lundagård)
Flugsmätta och förvaring är ju bra att ha i en liten lekstuga. (Båda från Jysk)

Hyllorna från K rautia, tavlorna från Jysk
(dom satte jag samma tyg i som jag använde till gardiner).
Stolarna e från Prisma
En glad storebror som tycker om sin gillar sin nya lekstuga. Först funderade han på rosa gardiner..
Sen efter en stunds funderande skulle han i alla fall ha spiderman...
Sen vid butiken blev det pirat-tema. Bra att han bestämde sig i alla fall ;)
Gardinerna som vajar i vinden precis som piraternas segel.
Rutor har vi ej ännu i fönstren men dom kommer väl förr eller senare.
(Gardinstyg från Jysk, 5 m för 19.90, relativt billigt..)
O så hela lekstugan. Jaa än en gång får jag väl vara nöjd att ha avslutat ett arbete.
Jag som e proffs på att få miljoner saker startade men inga avslutade. I vårsommar tar vi istället
ett projekt i taget. Något som verkar fungera utmärkt. Än så länge... ;)
Hoppas du också haft en bra torsdag!
Kram




2 kommentarer:

Johanna Pettersson sa...

vilken mysig pojk lekstuga... bra med ett eget litet kryp in. :-) ha en trevlig helg!

Maria sa...

Så snyggt! Vilken tur att han bestämde sej för piratgardinerna, de passar så mycket bättre in i helheten än rosa skulle ha gjort *LER*

Hur gick det med morsdagspaketet de hade gjort i dagklubben, har du öppnat det än?......hos oss hann Edith knappt innanför dörrn innan jag skulle öppna det, Ha haa....ögonen bara lyste på henne!!