måndag 17 november 2008

Mitt andra bidrag

i novemberutmaningen blev en...






GRIS! :)


Jag tycker så om denna söta gris trots att den är full med syfel. Men barnen bryr sig inte om det. Brun, fin och sådär lagom julig stod den utanför barnens sovrumsdörr en morgon när barnen vaknade.

Kvällen innan frågade storebror på klingande dialekt: mamma va jö du?
Jag svara: jag lagar en gris åt er.
Storebror: Jag vill siiiii!!!
Men ha e int fäädi än. Men kanski imoron biti tå du stige upp e grisen fädi. Fa o sova nu så får du si om grisen väntar på de utafö döre.
Storebror: * Gapskrattar* Jaaa he vill ja jöö. Snark
Och så kommer han upp följande morgon och ser grisen, går förbi och kommer till vårt sovrum. Mamm nu ska vi stiga upp! Allt som vanligt alltså. Förutom att mamma fick en vaktande mjukishund utanför sin sovrumsdörr. Lika ska va lika, som vi bruka säj. ;)

Ha en bra måndag ni som kikar in!



1 kommentar:

Maria sa...

Nämen sån gottegris....undrar om man själv skulle pröva på en sån, men då borde jag nog ha en BRA beskrivning ;-)