torsdag 13 november 2008

Stjärnkakor







Mums filibabba. Det säger jag om dessa kakor. Väldigt goda o smälter i munnen gör de. Samma recept som Julias vita drömmar bjöd på. Tack! Så kolla in hennes blogg ifall det börjar vattnas i munnen. ;) Finns i min blogglista.

Så nu har vi laddat upp inför helgen med lite sött. Hela huset är städat (nedrevåningen! ;)) och förvandligen till pojkrum uppe på vinden tar sig. Ett varv är laserat och målat, men tapeten behöver ännu en omgång vit färg. Sen ska rummet inredas. Jag har ju mina visioner om hur det ska se ut och toppen kommer det att bli... Men det tar ännu en tid innan allt e klart.
Hoppas du får en riktig mysig och skön torsdag!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Mums och trevligt med ljusa stjärnor istället för bruna!
Såg nyligen ett recept på ljusa kakor som hade hackade syltade körsbär i. Kanske liknande recept?

Kul att du blev inspirerad! Det är ju vad jag önskar med bloggandet :D
Ha det bäst! Anki

StrandviksVillan sa...

Ooops! Skulle ju också säga att WOW vilket stort sovrum ni har! Tänk några gamla vita skåp eller byråer där, mmmmmm!