fredag 14 november 2008

Novemberutmaning











Hej!

Mitt bidrag till använd vad du har- novemberutmaningen som Beas barnslikheter startat är tillsvidare denna lilla julduk. Den får prydligt stå framme redan trots att det inte är advent ännu. Är gjord av ett f.d. sängtäcke som ej används mera. Har tidigare haft en rosa likadan men den får nu stiga till sidan ett tag. I år har jag tänkt att julen skulle bestå av lite mindre röda inslag och lite mera brunt istället. Klart att röda julsaker också får stå framme men ej så mycket att man blir less på det redan efter två veckor vilket jag lätt blir.
En till sak har jag också gjort åt barnen av ett gammal brun sovrumspläd, lite stoppning och vit akryltyg. Kan ni gissa vad? Den lilla söta grejen visar jag på måndag. Nu blir det bloggfri helg och iordningsställande av barnens sovrum på vinden.
Sköt om er!

1 kommentar:

Maria sa...

Julduken var verkligen vacker...enkel och helt i min stil *BLINK*

Så vackert det blev i sovrummet med laserad väggar!! Och vilka hjälpredor du har!