måndag 30 mars 2009

Ett hälsosammare liv...


...ska jag försöka mig på de närmaste veckorna.
Alltför länge har tröttheten och sockersuget tagit musten ur mig
och nu får det vara slut.
Eller åtminstone mindre än förut.
Kicken som sockret ger är inte värt det,
när man timmen senare slöar i soffan och är helt borta.
Dessutom om blodsockret visar 6,3 efter en hemlagad pizza
(för högt enligt mig) så får man kanske börja se upp...
Så..bort med det vita in med det mörka.. brödet alltså..
(Flamingona finns på Palmitos Park på Gran Canaria)
Ha en god sockerfri fortsättning på veckan!

2 kommentarer:

Kinni sa...

va bra. då är vi två som skall sluta med sockret nästa månad. jag böri dock först från imorgon. :P ja komber å båxas me de ikväll, men tar egen bil så du vet... vi ses. puss!

Maria sa...

För mej finns inget "en timme senare" nej, här tankas på för fullt så man inte får nåt bakslag!! USCH ändå....imorgon, den 1:a April ska jag också SLUTA äta sött och klarar jag det inte så tar jag det som ett aprilskämt :O)