måndag 29 september 2008

Semlegåvor

Hej alla!

Igår var en toppendag. Söndagar är vanligtvis det när hela familjen får vara tillsammans och bara njuta. Vi åkte iväg till stan och firade rejält med restauranglunch och barnen uppförde sig exemplariskt. Stolt mamma! Sen körde vi kosan vidare mot gammelfarmor och gammelfarfar. Efter en lång lekstund med massor av roliga leksaker och ännu lite magtöjning i form av pajer och kex var det dags att åka hem igen.

Så fick jag syn på gammelfarmor megaburk och sa att den var fin, var har du fått den ifrån... (Gissade loppis eftersom hon också är loppisfantast) Så sa hon, du kan få den om du vill. Jag har så många nere i källaren. Gissa om jag blev glad!! Hihiii. Jag har letat så länge efter en likadan. Så nu har min nya fina burk fyllts med varma semlor. Smaskens. Mycket smör och ett glas mjölk till och dagen är räddad.



Ha en riktigt fin början på veckan!