tisdag 30 september 2008

Träkärl och frågetecken

Ibland kan man göra riktiga fynd på loppis och detta är ett. Träkärlet jag hittade idag. Vet ej riktigt ännu vad jag ska ha det till men man kan ju alltid förvara saker i den. O så har jag lite svårt att bestämma mig för om jag ska måla den eller ej. Tycker det e fin som det är men det har ju sina skavanker, bl.a på locket. Vit blir den ifall jag målar den, men vad tycker ni. Måla.... eller ej.... Hmmm...

Denna sak hittade jag tidigare på loppis. Hade tänkt förvandla det till ett bord men ej riktigt kommit till skott ännu. Vet nån vad det har varit? Gubben tror att den tillhört en spinnväv, men jag e tveksam, kanske... Många funderingar idag. Men det e ju bra att tänka nån gång också :)

Förr eller senare sker det! Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj,
vilka härliga fynd du hittat, såna fynd hittar man int varje dag!

Jag gillar stativet supermycket, och skulle det va mitt skulle det få en stoor bricka på :)
Kollade på en fin och stor bricka på ikea, gränum hette den [kolla länken nere]
Tänk brickan full av ljus en mörk höstkväll... mysigt! ;)

Men jag är säker på att du fixar till nåt fint på egen hand oxå. Så superfina mössor som du tillverkat!!

Ha en bra fortsättning på veckan!
/ruffa :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20128639

sabina sa...

Jag skulle nog måla tunnan! Träverket vitt och metallen svart... Lite petigt kanske men men.. Vill man ha det fint får man lida pint! (Ny variant av det gamla ordspråket;))