söndag 12 oktober 2008

Babytäcken

Helgen har verkligen gått jättesnabbt. Och nu är det redan söndag. Efter en händelserik helg med marknad, släktbesök och restaurangmat tredje söndagen i rad är det så skönt att varva ner i soffan och bara slappa.

Två babytäcken lappade jag ihop på lördan när jag ännu hade energi över. De ska två små, nyfödda bebisar få. Väldigt enkelt är det dessutom. Man klipper ut bitar i 20 x 20 cm, bestämmer mönstret och syr ihop lapparna. Klipper ut en lika stor bit av fleece eller ulltyg (alternativt akryltyg) till baksidan, syr fast rätsida mot rätsida, svänger ut och in och syr sista biten förhand. Nästa stora projekt i detta hus blir väl att gör en vuxenmodell med lite mera romantiska inslag av mörkrosa. Som jag sen får mysa under när snön kommer och kölden biter i knutarna.


Lapptäcket ovan ska lilla Alva




Och dethär ska söta Erik få. (P.s de ska strykas före...)
Hoppas ni haft en skön helg och får en energirik början på veckan. Ha d gott!



1 kommentar:

Kinni sa...

va duktig du är på lapptäcken! vill påminne dej om att du bör hålla tummarna för mej ti ons nästa vecka, för på tisdag har jag yrkesprov å på onsdag får vi veta hur allt gått... ja e MEGAnervös... kommer hem på fre el lö... pappa å jag ska å plocka kantareller då. kanske du å dina killar hänger på! puss på er.