torsdag 30 oktober 2008

Utebilder

Gårdagen for i ett huj som många andra dagar, med fullt program. Barnen och jag åkte ut så fort solen började skina och såklart hängde kameran med.




Betongkursen som jag var på för några år sen ger fortfarande glädje, trots att krukorna inte e helt perfekta. Torkade blommor kan också vara fina och för tillfället får de fortfarande pryda träkrukan.


Jag passade på att snygga till i farstuingången som hade samlat på sig tidningspåsar, papper och annat skräp. Bort med det, fram med lite björkriskvistar och vips e jag lite gladare.


Storabror hade hittat ett isblock som han stolt visade upp. Sii mamma ja hitta iis!





Och så min lilla buske på baksidan vars blad tappert kämpar mot kölden.
Här ska nu bakas bröd och så småningom blir det dags för lunch. Efter det ska vi och hälsa på grannen och pyssla ihop sshhh, kan ej säga... =) Ska också göra en sista touch på en poncho som jag gjorde igår. Bilder kommer när den e klar.
Ha en varm o kosig torsdag alla ni som kikar in!

Inga kommentarer: