fredag 3 oktober 2008

Doft av nymålat

Eftermiddagen gick åt till att städa upp i en rabatt på framsidan av huset. Där har vuxit krasse som blommat färggrannt hela sommaren, i gult, rött, orange, men som mest såg ut som en förvildad gräshög. (Tog ej före bild eftersom det såg förskräckligt ut!) Då kom jag att tänka på en gammal stege som vi använt när vi byggde hus. Tänkt och gjort. Jag tog tag i hammaren, spikade och fejade o ställde upp den emot stenen. Stegens sällskap blev två ljungplantor som nu får pryda rabatten tills snön kommer.

Detta bord (eller vad vi ska kalla det) köpte jag från loppis för en femma. Före bild finns längre ner på sidan. Efter tre lager vitfärg och några skruvar senare får detta bord nu lysa upp våra höstkvällar. Jag e så nöjd!

Även detta ett loppisbord som gubben fick ta tag i igår kväll. Jag är dålig på att skruva och borra men tack och lov har man en man som fixar det. Bordet var naturvit före målningen så mycket har ej förändrats men hallen blev betydligt finare efter omvandlingen.
Så nåt har man fått gjort hemmavid. Känns skönt inför helgen!
En riktigt mysig och fin helg önskar jag alla som tittar in!


2 kommentarer:

matilda sa...

roligt att hitta en ny blogg att följa med! så sött det lilla brickbordet är, ett sånt skulle sitta fint nu när det börjar skymma :)
ha en trevlig helg!
//matilda

Kinni sa...

jag gillar de sista bordet, de skulla jag kunna tänka mej att sno med mej ikväll då vi kommer och tittar in.. vi ses snart! puss!