tisdag 14 oktober 2008

Myshörna

Det kan man kalla soffan såhär på höstkanten. Och vad är väl bättre än att krypa ner under en skön teppe (som Tone Finnanger kallar det) när mörkret kryper på. Nu har jag äntligen fått gjort en skön teppe åt mig själv. Efter att barnen somnat ligger jag och njuter...
Vår vackra fuskorkidé som blommar året om.
(oops där kom visst en fot med också.)

Lapparna är ihopbundna med en liten rosett.
Det har blitt lite mycket lapptäcken senaste tiden men när jag får pippi på nåt så brukar det hålla i sig en stund. Snart går det nog över... Och varför rosa, jooo min vardag är annars väldigt manlig med tre prinsar i huset så som kvinna måste man ändå försöka bidra med lite mjukare färger så att man ej blir för tuff.

Ha en riktigt mysig dag!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj, det var snabbt jobbat! Fint blev det ju också! Jag är så led på våra fleeceplädar, men oumbärliga är de ju då man vill ligga och slappa på soffan ;)
Kanske jag skulle ta och gräva i min tygsamling för att se om jag hittar tillräckligt med material till ett täcke...?
Ha en bra dag! Själv är jag hemma med en febrig liten kille...

Maria sa...

Oj, va flitens lampa lyser här....du har verkligen fått gjort en massa fint!! Lapptäcken är nåt man borde pröva på.....så får man ju hoppas att resultatet blir som ditt :-D