lördag 18 oktober 2008

Pyssel och Helkväll på stan

Dethär blåbruna försök til skapelse ska bli en julklapp åt söta storebror. Har länge tänkt göra den, ända sen jag fick Tone Finnangers bok Tildas julehus, men nu e det äntligen på gång. För övrigt tror jag det blir mindre julkappar i år. Ska sy och pyssla ihop det mesta tänkte jag, blir både billigare och enklare än att springa runt i butiker med andan i halsen. Sen är det ju väldigt speciellt också att få en hemmagjord julklapp som man vet det ligger mycket tid och kärleksfulla tankar bakom. Vad det är får ni ser när det blir klart... ;)

För övrigt gick lördagkvällen i festets tecken. Kära grannen som gift sig i smyg (utan släkt och vänner) fick nu en helkväll på stan i goda vänners lag. Väldigt skoj hade vi det! Behöver jag säga att jag ej varje dag besöker krog så det gäller att ta vara på ögonblicken det händer.

Och varje dag får man ej heller åka limousin =) Så nu e man många erfarenheter rikare och får ta det väldigt lugnt hela söndan. Hoppas att du också får en avkopplande söndag!



1 kommentar:

sabina sa...

DEt låter som om ni haft riktigt roligt! Kul!! Krogbesök... jag minns inte ens när vi var sist på ett sånt... ;) Å så när man var "ung" så var vi varje helg... Tiden går!!